divendres, 15 d’octubre del 2010

Plaça Joan Coromines


Aquest barri representa la multicultura en estat pur. Només cal passejar un estona per fer-te una idea de la realitat que viu Barcelona. Aquest és un barri que no entén de fornteres ni de races. Si observo amb detall el que passa en aquesta plaça veig a paquistanís jugant a cricket, nòrdics i asiàtics practiant skateboard, famílies occidentals passejant i a un grup de joves xerrant, on probablement hi han tantes nacionalitats com persones. És embriagador veure com tantes cultures diferents poden conviure en un mateix espai sense entrar en conflicte. És com si estiguéssin donant una lliçó de convivència i tolerància a les persones que, per xenofòbia o ignorància, no els volen aquí.
Quan camino pels carrers del Raval tinc la sensació de que he deixat de banda el bullici de la ciutat, el ritme frenètic que s’hi respira. És com si de cop em trobés en una ciutat totalment diferent. Una ciutat on no importa d’on véns, com ets ni quant téns. M’hi sento bé. M’agrada veure que a Barcelona encara existeix un lloc on escapar-se del soroll i la contaminació de la gran ciutat. És com tenir una petita illa on anar enmitg d’un mar que m’ofega.

1 comentari:

  1. "passejar-hi"
    "fornteres"???
    paquistanesos
    "hi HA tantes nacionalitats"
    "embriagador"...??? i aquí...???
    "bullici"???

    ResponElimina